sunnuntai 24. elokuuta 2014

Koulukisat pitkästä aikaa


Tänään minä olin koulukisoissa pitkästä aikaa ja minua jännitti aivan kamalasti, sillä edellisistä kisoista on aikaa. Osallistuin Maxilla luokkaan 2. Helppo C 2:2000.

Eilen illalla katsoin lähtöjärjestyksiä toivoen etten olisi ainakaan viimeinen, joka ratsastaisi Maxilla, koska useasti Max on totaalisesti hyytynyt radalle. No huomasinkin sitten että viimeisenähän minä sillä sitten menen..

Saavuin tallille tasan kolmelta ja menin ystäväni Sennin kanssa kentän reunalle seuraamaan kisan kulkua. Ensin oli luokka 3. Helppo B K.N. -special 2009 ja sen jälkeen luokka 1. harrasteluokan kouluohjelma 2003/2009 ja ihan viimeisenä luokka johon minä osallistuin eli luokka 2. Pahinta viimeisenä menossa on myös kun joutuu jännittämään. Odotellessa kertailin rataa etten vaan unohda sitä ja seurasin kuinka Max jaksaa puksuttaa 3 rataa ennen kuin minä pääsisin itse selkään.
          Max ei enää nostanut laukkaa kolmannen radan aikana ja minä jo kauhistelin että miten ihmeessä se jaksaa vielä minun kanssa mennä... Suunnitelmana kävellä mahdollisimman paljon ja muutaman kerran nostaa laukka, ettei toinen uuvu ihan liikaa.
          Kun pääsin selkään, Max tuntui tooooooosi tahmealta ja olin ihan kauhuissani. Kävelin jonkun aikaa ja rupesin sitten keräilemään ohjia ja tekemään ravisiirtymiä. Pikkuhiljaa Max tuntui koko ajan vaan paremmalle ja paremmalle. Kun annoin laukka-avut, niin mitään ei tapahtunut, sitten annoin avut uudelleen ja käytin samalla raippaa, niin Max teki pukin kuin mielenosoituksesi, ettei olisi millään halunnut laukata. Tämän jälkeen laukat nousikin ihan nätisti :D
       Ennen kuin menin radalle, yritin olla rasittamatta ratsuani liikkaa ja tein vaan ravi- käynti siirymisiä pitääkseni Maxin hereillä.

Rata meni suhteellisen hyvin, siitä huolimatta että Max ei enää jaksanut laukata kunnolla ja sen takia laukka oli lopussa melko katkinaista. Tällä kertaa en keskittynyt niinkään muotoon ratsastukseen, vaan hyvään tiehen, taivutuksiin ja tietty eteenpäinpyrkimykseen, koska Max oli mennyt jo useamman suorituksen päivän aikana. Kuvista sitten näinkin että se muoto olikin ihan nätisti tullut sinne itsestään :D


 Alkuverkka, kevyttäravia.



Alkuverkan laukkaa (bloggerin laatu..)


 Keskiympyrä vasemmalle: "hyvä tahti ja hyvä muoto"




 Keskikäyntiä: "hyvä siirtyminen"

Laukka keskiympyrä: "hieno tahti ja muoto, liian pieni" 



Olen tosi tyytyväinen tulokseen, joka oli 61,82% ja sijoitus 3/11. Max teki ehdottomasti parastaan kun jaksoi noin hiensti mennä vielä minunkin kanssa :)

Kiitokset aivan ihanista kuvista Senni!

6 kommenttia:

  1. Hyvännäköstä menoa! Kolmas kuva on huippu kun polle näyttää todella kaikkensa antaneelta :D

    http://tuikkeita.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos!:) Sitä se kyllä olikin, toinen oli niin väsynyt ja meni jo oma-alotteisesti loppukaartoon radan jälkeen.

      Poista
  2. Olin kisoissa kuvailemassa ja sinusta tuli pari hyvää kuvaa! Haluisitko jotenkin niitä? Ja onnea sijoituksesta!:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos mielelläni otan kuvia vastaan jos niitä vaan on :) kiitos, yllätyin jopa tuosta sijasta kun poni oli niin puhki. Eli kuvat voit laittaa osoitteeseen: emarmiola@gmail.com

      Poista
  3. Juu! Mä laittelen kunhan niitä ensin vähän kattelen:D

    VastaaPoista
  4. Ratsastat kyllä tosi nätisti :) Millon laittelet niitä kisakuvia kun heppahovilla oli kesäkuun alussa estekisat, olen nimittäin jo 2 kuukautta niitä odotellut? :D

    VastaaPoista