perjantai 11. huhtikuuta 2014

Hyppelyä


Tiistaina minulla oli hyppytunti ja menin puoliverisellä ruunalla nimeltä Into. En ole tosi pitkään aikaan hypännyt oikeasti esteitä, kun Nami ponilla ei oikein hypätä 60-70cm korkeampia, joten hieman "jännitti" estetunti. Into oli kumminkin tosi rauhallinen ainakin alussa ja sitten päästiin ihan kivaan vauhtiin kun päästiin esteitä nostamaan hieman ja pääsi kunnolla hyppäämään.

Niin ja painajaiseni kävi toteen ja minulla ei ollut minkäänlaisia ratsastukseen sopivia kenkiä mukana! Onneksi Elppi kuitenkin lainasi omia saappaitaan. Kiitos!


Kuvasin muiden hyppytuntia myös.








Sitten minun tuntiin

Ensin mentiin suoraa kahden esteen linjaa ja sitten tehtiin radanomaisia tehtäviä.




Korkeimmillaan esteet oli 80cm



Osallistun Intolla sunnuntaina oleviin estekisoihin 60cm luokkaan. Ja vastaan jo nyt miksi niin matalaan luokkaan: hankin nyt ensin sitä ratakokemusta ennenkuin menen korkeampiin luokkiin. Voin nyt keskittyä rauhassa radan ratsastamiseen, kun ei tarvitse miettiä mitään korkeuksia. 






Tunnin ainut "kielto", kun Inton askeleet ei mennyt oikein, niin se nätisti stoppasi vaan esteen eteen.
Tunti sujui tosi mukavasti ja nyt voin hyvillä mielin lähteä estekisoihin!



Mitä mieltä olette muuten mun esteistunnasta? käsillä kyllä voisi myödätä enemmän, mutta miten jalkojen laita? Onko ihan hyvässä kohdin?

5 kommenttia:

  1. Kivoja kuvia! :)
    Mun mielestä sun esteistunta on ihan siisti, mutta kantapäät alas, niin jalan saa edemmäksi! ;) Tosin, ehkä opettaja osaa paremmin auttaa, kuin minä :D !

    VastaaPoista
  2. Siisti istunta sulla on. Ainoastaan jalustinta lähemmäs päkiää, jolloin saat painon oikeaan kohtaan -> helpompi säilyttää tasapaino ja pystyt viemään takapuolta hieman taaksepäin, joka auttaa sitten isommilla esteillä tasapainon pitämistä. Jos vain seisot jalustimilla, tasapaino pystyy heittämään helposti ja hypyissä alastuloissa voit kellahtaa hevosen kaulalle. ;)

    VastaaPoista
  3. Oletko menossa ensi kesänä millekkään leirille? itse olen harkinnut että tulisin tänne heppahoviin (ratsunaiseen) leirille ja en ole ikinä käynyt tässä paikassa!:D osaisitko suositella mulle ns."sopivia" hevosia/poneja, kun tykkään sellaisista kilteistä, tasaisista ja sopivan reippaista (ei liian laiska muttei reipaskaan) jotka eivät kuitenkaan anna mitään ilmaiseksi?:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Itse en tänä kesänä osallistu leirille, mutta olen tulossa ratsunaiseen isoseksi leireille :) Vili ainakin on aikalailla kuvailemasi tyyppinen poni ja kingis myös. Äkkiseltään ei tule muita mieleen.

      Poista